2011

Tur. Nr. 99
Fredag den 1 april 2011

Afgang fredag den 1 april 2011, vi skal op til huset for at åbne op efter den lange kolde vinter vi har haft, siden november har det sneet og været koldt i Danmark. Vi når færgen klokken 14.28 og køre i Peter Berthelsen´s volvo s60 med anhængertræk og trailer på. Den er godt læsset med et fjernsyn som vi har fået af Poul Kyset, diverse billeder, to stole fra Inge Berthelsen, to små taburetter og en kamin der her stået i Louise Lagoni´s lejlighed i Zing Zing. Vi ankommer klokken 18.00. Da vi ankommer til huset er opvaskemaskinen defekt, water stop funktionen har ikke kunne tåle 25 minus grader, vi får tilkaldt en mand der kan reparere den, pris 1200 svenske kroner. Den hele ny vandhane i køkkenet kan pludselig ikke slukke så vi må akut tilkalde en mand der kan reparere den, pris 2600 svenske, og senere på dagen får vi regningen fra vores naboer som har fældet nogle træer, pris 5000 svenske. Så velkommen til Hyltan.
Lørdag køre vi en tur til Vetlanda for at kigge på en ny cykel til Carl og vi køber en super lækker Trek mountain bike som hele familien betaler til. Vi hygger resten af lørdagen i huset og ser om aftenen en god film. Vi hænger billeder op og snakker lidt om diverse små opgaver i huset. Snakken går også på Mamettes sygdom, hun er blevet syg den 18 februar. Vi køre hjem søndag efter huset er blevet grundigt rengjort. Vi har en helt fyldt trailer med hjem som vi får afleveret på den lokale losseplads. Naboens heste skal have et lille fæl til maj måned, det bliver spændende at følge.

Tur nr. 100
Fredag den 15 april

Så kom den store dag hvor Michael Lagoni kan fejre sin tur nummer 100 op til vores kære hus. Hele familien kørte af sted fredag den 15 april hvor vi nåede færgen klokken 15.13. Vi ankom til huset omkring klokken 18.30 og på vejen op havde vi været forbi Mcdonalds i Varnamo. Vi ankom til et dejligt rengjort hus. Fredag aften hyggede vi oppe i stuen og natten på museet. Lørdag morgen kiggede vi i musefælden og konstaterede at den snedige mus havde spist rosinerne uden af fælden var klappet. Vi opstillede fire fælder og gjorde os klar til kamp. Morgenmaden blev indtaget og vi kørte en tur en til hyggelige eksjø, hvor vi gik på Lennarts cafe, drak kaffe os spiste is og kenelbullar. Vi gik en tur i byen og endte på et lokalt loppemarked hvor vi købte en rød pizza ovn, en lampe, en drømmeseng, serviet holder m.m i alt 80 svenske kroner. Vi handlede lidt ind i supermarkedet og kørte hjem til huset, lige et smut forbi Melby havn. Lørdag gik med små projekter, vi rev som død og helvede nede i baghaven da vores kæmpe egetræ samt to andre træer er blevet fældet. Vi skulle rydde alle grene og blade så bunden kunne gøre klar til at dyrke jorden. Vi sludrede med naboen og lørdag aften spiste vi boller i karry og så vi en die Hard. Hver morgen omkring klokken ni kalkede Michael den store skorsten inde i huset, den er blevet så smuk og nu fremgår det tydeligt at skorstenen er bygget i 1878. Søndag spiste vi morgenmad og arbejde videre på at rive og vi gik i gang med at bygge et sten gærde nede i baghaven, alle ungerne bar sten og kæmpede for at det skulle blive færdigt, vi spillede fodbold, badminton, gyngede og hyggede hele dagen i haven. Michael, og ungerne kørte ned til havnen og fiskede. Vi spiste mørbrad gryde og lavede bagte kartofler på bålet. Vi så 2012 filmen og gik tidligt i seng. Mandag morgen blev der kalket igen, og august og Michael kørte til byen for at købe mælk og hævede 5000 kr. til vores naboer som betaling for træfældning. Vi knoklede løs i haven, byggede stengærde og lavede en børnegrill plads foran legehuset. Vi reparerede en defekt radiator, og så løb der vand ud fra brusekabinen så lavede vi det. Bonden smed gylle ud på marken så alt lugtede af lort.

Vi endte aftenen med at se en James Bond film. Tirsdag kørte vi ind på markedet i Vetlanda og vi endte med at gå på cafe. Senere sejlede Michael, Anna, August ud i jollen og fiskede i det fantastiske solskinsvejr. Vi reparerede havebordet og satte nye ben på, byggede stengærde, kørte blade væk og mødte en hugorm på vejen. Vi lavede aftensmad udenfor og fik afprøvet den super effektive røde pizza ovn fra OBH. Lige nu ser vi en film og hygger med chips og is.

Tur nummer 101
Fredag den 10. juni 2011

Vi tager op til huset fredag den 10. juni 2011 traileren er fyldt op med et par brune sofaer og vores sofabord. Vi får smidt den gamle hvide sofaer ud og får ordnet lidt ting og sager i huset. Fie´s mor og far samt Mamette og Peter er med oppe i huset. Min mor har fået konstateret cancer den 17. februar 2011 og er på vej igennem et kemo forløb så hun er ikke til særligt meget. En stille weekend i familiens skød med god mad og hygge.

Tur nummer 102
19-21 august 2011
”Open” camp i Småland 19-21 august 2011
Kære venner og børn
På vegne af familien Lagoni inviteres der traditionen tro til ”Open” camp i Småland.

Fornyet konceptbeskrivelse:

Vi skal have det sjovt og alle deltager...ingen kører på baghjul!
Modsat de andre år hvor vi har stået for indkøb og holdinddeling er konceptet ændret til at alle medbringer ALT til egen familie. Alle hjælper til med at gøre maden klar osv. Skal du grille medbringer du en pose kul og tændvæske og får du det ikke brugt, tager du det blot med hjem igen.
Det vil sige at I selv står for at købe ind til morgenmad, frokost, aftensmad, drikkevarer til eget behov.
Vi ser på hvad hver især har med og så får vi nok blandet nogle lækkerier sammen med lidt af hvert!!
”Open” camp betyder så også at det intet koster og at i kommer hvis i kommer. Det bliver bare skønt at se hvem der dukker op.

”OPEN”Smålands program:
Ankomst fredag fra klokken 16.00
Opsætning af telt og lign. Herefter slapper vi af og nyder livet!!
Vi tilbereder en god gang aftensmad og så må vi se hvordan aftenen udvikler sig.
Lørdag starter vi med en god morgenmad. Når alle er mætte starter dagens aktiviteter.
Vi håber på sol og sommer..... så vi kan tage en tur ned til den dejlige sø, hvor vi kan bade, spille badminton og beachvolley, bold, sejle en lille tur i jollen m.m.
Vi hygger og leger dagen igennem og slutter lørdagen af med god mad på grillen, dejlig rødvin og et fantastisk samvær.
Søndag starter vi igen med en god morgenmad. Derefter hjælpes vi ad med oprydning og rengøring. Afgang fra huset ca. kl.12.00.

Hvor skal I sove?:
Der er 4 soveværelser i huset som vil blive uddelt til dem med helt små børn. Alle andre skal have et telt med til at slå op i haven. I tilfælde af meget dårligt vejr aflyser vi arrangementet.
Værelses opdeling:
Fie + Anna og Mille + Alexander: Blå værelse
Louise + Arthur: Gule værelse
Cornelia + Fabricius: Lyserøde værelse
Lulu + baby og Fabiana + Hugo: Grønne værelse

Hygiejne:
HUSK...vi er på landet og der bader man ikke hver dag...med mindre man er frisk på en tur i søen!!

Ankomst og afgangs tidspunkt :
Fredag d. 19. Aug. 2011 kl.16.00 byder vi velkommen i Hyltan (husets navn) – vi håber meget at de fleste har mulighed for at arbejde en ½ dag eller evt. tage en lille fridag, så vi ikke først ses sent fredag aften!!!
Søndag d. 21 aug. 2011 spiser vi en god morgenmad og rydder op.
Der er afrejse ca. Kl. 12.00.

Hvad skal i medbringe ?

• Nattøj

• Badetøj + håndklæder

• Varm sweater + uldsokker, gummistøvler + gummisko

• Lommelygter, lommekniv til de store

• En fiskestang

• Myggebalsam

• Gamle lp plader

Vi har inviteret følgende personer til en skøn og oplevelsesrig weekend i det svenske og håber at alle dukker op...vi får se Følgende personer deltager i campen:
Fie, Michael, Carl, August, Anna
Betina, Jørgen, Mark, Mikkel
Susanne, Henrik, Chanelle, Philip, Andreas
Sandie, Ingmar, Johan

Følgende personer er inviteret til campen:
Rikke, Lars, Marcus, Simon
Fabiana, Morten, Sofus, Hugo
I alt 83 personer er inviteret

Vejbeskrivelse: Se hjemmeside: http://www.hyltan.dk

Er der noget I er i tvivl om så ring eller skriv på
Telefon: 26829537 el. 20213083/22494249

E-mail: sophielagoni@gmail.com eller michaellagoni@gmail.com

Mange glade hilsner

Familien Lagoni.

Tur nummer 103
14 - 23 oktober 2011

Vi tager til hyltan for at holde efterårsferie i en uge.
Vi tager færgen fredag den 14. oktober 2011 og ankommer til huset omkring klokken 16.20.
Det er en smuk dag og bladene hænger så smukt på træerne i mange forskellige farver.
Vi nyder livet i huset, spiller spil, står sent op, køre på cafe inde i byen, fanger mus i køkkenet
og nyder hinanden. Vi får set samtlige 25 afsnit af huset på Christianshavn.
Torsdag den 20. oktober ankommer familien pepink 2 voksne og tre børn og vi hygger videre med
dem, laver god mad , køre til Vetlanda og Eksjø. Ungerne køre gocart i Vetlanda.
Fie bager kanelbullar, og afrikas stjerne og ikke mindt risk biver spillet ivrigt.
Vi køber et nyt luftgevær som vi træner med ude på plænen.
Søndag lukker vi ned for en fantastisk uge i ro og mag uden mobil telefoner og støj.